sobota 5. května 2012

FunCub - stavba hotova

RC model letadla Multiplex FunCub.
Po dokončení instalace všeho vnitřního elektronického vybavení je stavba modelu FunCub dokončena.
Po zapojení konektorů z křídel a jejich upevnění nastavuji výchylky všech kormidel. Musel jsem mírně změnit usazení pák na servech klapek, prostě drobné doladění.
Hmotnost kompletně osazeného letadla je 1090 gramů (Multiplex udává průměrně 1130 g.).
Zajímavý poznatek o podvozku: tím jak je podvozek "měkký", dochází po roztočení vrtule k mírnému stranovému rozhoupání modelu, ale jakmile se dá FunCub do pohybu, houpání zmizí. Podvozek s velkými koly výborně překonává terénní nerovnosti.
Poznatek o funkci světelného modulu: po zapnutí napájení modelu svítí všechna světla, nezávisle na poloze přepínače. Je třeba postupně projet všechny polohy pro zapnutí a zpět až na vypnutí, kdy se teprve světla vypnou a od této chvíle modul reaguje správně na polohu přepínače.

Bude ještě doplněno video z funkční zkoušky.

6 komentářů:

  1. Ahoj, tak kdy bude zálet? Jsem moc zvědav. Moc pěkný blog!

    OdpovědětVymazat
  2. No, snad brzo, až bude příznivá konstelace počasí, zdravotního stavu, chuti a dalších nezbytných létacích komponent. Je fakt, že víc stavim, než lítám.

    OdpovědětVymazat
  3. tak, funcuba už mám doma také a co nejdřív začnu se stavbou. Chtěl bych se zeptat kolik lepidla bude potřeba? Mám jedno balení zacki, tak jestli mám přikoupit. Díky

    OdpovědětVymazat
  4. Krása, už se taky staví... z HK mi má přijít ten zpomalovač serv, tak jsem zvědav kdy tu bude. Světla od Pelikana už přišli a moc děkuju za rady! Jsou fakt super

    OdpovědětVymazat
  5. Rádo se stalo. Tak ať nám to lítá!

    OdpovědětVymazat