sobota 17. března 2012

FunCub - nový přírůstek do hangáru

Od chvíle, co se objevil na trhu jsem si ho přál a vida, nakonec jsem ho dostal. Můj poslední bublinkolet. Nejlepší.
FunCub (Multiplex)
Přesto, že mám všechno nastudováno a mnohokrát prohlédnuto, stejně mě pár věcí znovu překvapilo.

Přišel v naprosto neporušeném balíku (koupeno u Kostky).

Po rozbalení krabice následuje kochání, vše je přehledně a bezpečně uloženo. V několika sáčcích je zabaleno velké množství příslušenství.
Samostatnou kapitolu tvoří kola. Kola jsou vskutku monstrózní, přitom nic neváží. Zadní ostruhové kolečko je také pěkně velké a je vážně moc hezké.
Musím obdivovat perfektní formy, do kterých jsou díly vypěněny. Opět se mi potvrdilo, že letadla od Multiplexu jsou dokonalá a do detailu promyšlená. Křídla, směrovka i výškovka mají naznačen prověšený potah. Všechny díly mají protiběžné zámky, přesně do sebe zapadají.
Stavebnice obsahuje jako vždy podrobný návod v několika světových jazycích, přičemž vnitřní část zobrazuje postup formou piktogramů a návodných obrázků. Kupodivu je přiložen i docela obsáhlý návod v českém jazyce, na kterém si dovozce dal záležet. Dozvíme se z něj i takové perly, jako že motorová přepážka je od přírody vychýlená a po nalepení samolepek bude model k sežrání.
Když už zmiňuji motorovou přepážku, zde nabízím detailní porovnání originální přepážky Multiplex ze světlého plastu s hliníkovou přepážkou americké firmy SmallPartsCNC.
 
Přepážky jsou rozměrově naprosto identické (kromě tlouštky), ovšem na originální se snáší vlna kritiky (kvůli vibracím), kdežto na hliníkovou se pějí ódy, proto jí rovněž použiji.
Hliníková přepážka je s vrtáním "universal" pro připevnění motorů různých výrobců, v nabídce americké firmy je ještě přepážka přímo pro motory AXi / E-Flite, která je méně děravá a má menší rozteče upevňovacích otvorů pro motor.
Tolik tedy první přímé seznámení s FunCubem.

Žádné komentáře:

Okomentovat