sobota 23. října 2010

Z-37 Čmelák (ŠAD) - nový přírůstek v hangáru

Na základě vybuzení v diskuzi na RC Manii jsem zakoupil Čmeláka. Vypadá to, že kvalita mých modelů má sestupnou tendenci, ale v tomto případě se jedná o takový sranda-houbolet. Venku pořád fučí, není co dělat...
Stavebnice ŠAD je prodávána v igelitovém sáčku, který obsahuje výřezy z EPP a drobnou "bižuterii" (poněkud nevalné kvality) a CD s návody (když jsem viděl, jak je poškrábané, nevěřil jsem, že půjde načíst, ale podařilo se). Následovalo několik dalších nemilých překvapení-oproti seznamu chybí několik drobností, kola nejdou nasadit na podvozkové nohy, protože ocelový drát byl nahrazen hliníkovým o větším průřezu, polyamidový šroub nejde zašroubovat do matice. Návod na CD také není příliš návodný. Nu což, jezeďáci si taky uměli se Čmelákem poradit.
Každopádně je předloha krásný stroj, proto mě to táhlo k modelu, navíc se jedná (prý) o pomalolet. Hodlám jej osadit křidélky, možná i pro efekt klapkami (!).
Model bude osazen oběžkou Emax CF2822.
V našem místním JZD byl na základě dobrovolného závazku kolektivu komsomolců ze svého středu vybrán traktorista Franta k čestnému úkolu pilotování tohoto nejmodernějšího zemědělského stroje. Právě absolvuje rychlokurz létání v Sovětském Svazu a už se moc těší.

P.S.: psal jsem výrobci ohledně výše zmíněných nesrovnalostí a podle jeho vyjádření došlo k drobným změnám, které návod ještě nepostihuje. Kola se mají provrtat, podvozkové nohy zapustit a vůbec, je to stavebnice pro zkušené modeláře, kteří si musí umět poradit.

Žádné komentáře:

Okomentovat