středa 14. dubna 2010

Easy Star - úpravy

Škaredé počasí přeje úpravám.
1) Trup
Trup dostal zesílení dna, jako materiál posloužila výstražná plastová cedule. Zesílení překlenuje nejslabší místo, v kterém dochází ke zlomu (jak jsem zaznamenal v různých diskuzích). Ještě možná přidám pásky plastu po vnitřních stranách, aby přední část trupu získala celkově vyšší pevnost.
2) Vrtule
Vrtule se má zalepit epoxidem, aby se v kuželu neuvolňovala, což mi nepřipadalo příliš praktické, takže jsem použil běžný hliníkový vrtulový unašeč. Zmenšil jsem průměr límce a velkou hliníkovou podložku nahradil podložkou běžnou s malým průměrem, aby to celé odpovídalo průměru středu originální vrtule 5x4". V záloze mám ještě vrtuli APC 4,5x4,1".

9 komentářů:

  1. Jirka tu vrtulu som mal upravit hned, isiel som lietat asi za vacsieho vetra ako je zdrave a tak som dal plny plyn, zrazu som nevedel model spravne ovladat a kym som sa spamatal model bol uz v dialke, pri tom vetre to bola chvilka, tak som sa pokusil aspon o klesanie co sa mi nepodarilo a lietadlo skoncilo na vysokom strome nad jazerom :-( teraz sa na neho chodim pozerat a rozmyslam ako ho dat dole, je az 18m nad zemou a strom je topol teda ziadne konare na lezenie. Problem bol v tom ze sa mi opat odlepila vrtula, je to proste nedomyslene..
    no ked nic ine aspon mam polku kridla, ktore som dnes vylovil z rybnika :-( takze na dalsom easy stare zacnem upravou upevnenia vrtule..
    Skoda toto bol len moj treti let.. bohuzial ked ho sfukne tak ho bud niekto najde, alebo skonci v rybniku a niekde ho doplavi.. :-( Mark

    OdpovědětVymazat
  2. Mě ta vrtule naštěstí nedržela hned od začátku, proto jsem použil normální unašeč a ne ten plastový sranda-unašeč s kuželem, který po otočení vrtule vůbec neseděl.
    Jinak příběh je to smutný, ale doufám, že to máš nafocené. Možná by to také chtělo zvolit trochu jiné místo pro létání (?), kde nejsou stromy, na které se nedá vylézt. Tady pomohou už jen hasiči. Hodně zdaru!

    OdpovědětVymazat
  3. Dik Jirko, no stromy boli dost daleko cca 450m, ale problem bol ze som uz nevedel bez motora easystar naviest prec a letel smerok k nim ako sarkan.. :-) V nedelu by mal prist horolezec a poziarnik a bude zachranna akcia ak nebude prsat, uz by som tam dotiahol plosinu, len bohuzial sa tam nema ako dostat :-( Dnes posielam tvoje riesenie ako vzor do e-shopu tatramodel, aby mi poslali nieco podobne a hned urbim upravu, este mam jeden problem, easy po vypusteni zacne sam zatacat/kruzit a neviem ho vytrimovat? uz som skusal tazisko, smerovka je presne v strede.. asi budem musiet najst modelara v okoli co by mi pomohol.. dik za tvoj super blog.. Inak som hladal pipac do modelu, pretoze to ze som ho zbadal na strome bola dost nahoda.. nakoniec som objednal neico z hobbyking, myslis ze existuje aj nieco ako vypnutie modelu do stavu spanku ci tak nieco na dialku? Pretoze pocitam ze po 5tich dnoch na strome bude bateria kaput.
    Dik Marek

    OdpovědětVymazat
  4. Ono jestli bude pršet, jako tady (celý den drobně prší a teď ještě mlha do toho), tak bude nejenom po baterce, ale úplně po všem vybavení. Což zamrzí.
    Samovolné zatáčení se hodně řešilo na RC Manii, chce to zkusit ještě vyvážit křídla, může být některé těžší, nebo ta trubka je k jedné straně a hned to máš stranově nevyvážené.
    Jinak ten unašeč je normální hliníkový MP Jet, Pelikán dělá podobné, tak to moc neřeš a kup jakýkoli vhodného průměru. Přeju co nejmenší škody a hodně radosti z létání.

    OdpovědětVymazat
  5. Hej prsi tu cely den, je mi jasne ze bude asi vacsina v p... ale mozno mam stastie v nestasti, kedze model pristal dole hlavou, tak ista nadej tam je.. vsak dalsie vybavenie uz objednam z hobbyking-u kde ma to vyjde 1/3 z ceny v SK shopoch, akurat budem cakat.. aj ked teraz mam na ceste motor na striedavy pohon, tak mozno osadim ten, len skoda ze ja bl.. som uz netahal 3 kable, takto budem musiet jeden tahat vrchom. Ok tie ktridla to ma nenapadlo, prevazit, skusal som sice zavesit model na lanko a vyzeralo byt vyvazene v kazdom smere, este ma napadlo ci to nemoze robit tah vrtule?
    Dik Marek

    OdpovědětVymazat
  6. Ozaj Jirko a kde v CR chodis lietat, obcas chodim na Moravu (Dubnany). M

    OdpovědětVymazat
  7. Tah vrtule je kompenzován vyosením motoru, takže tudy bych nepátral (pokud se jedná o původní motor a vrtuli).
    Jinak já když už mám čas, tak vyjdu jenom u nás mezi pole (Praha-západ). Nejblíž to mám na letiště v Černošicích, nebo Lipencích, ale tam nikoho nepřibírají-prý mají nadstav.

    OdpovědětVymazat
  8. Vyosenim motoru? Pokial viem tak motor v easy stare nie je vyoseny len ten v bete 1400, ten je o 8st vyoseny. No ja som myslel nejaku masovu akciu, som v CR 2x rocne :-) Ale dik, pekny vikend. M

    OdpovědětVymazat
  9. Ono u tlačných vrtulí se vyosení ne vždy řeší. Beta má pohon výkonnější oběžkou, tam je to asi nutnost.

    OdpovědětVymazat