sobota 17. dubna 2010

Easy Star - zálet

Konečně krásný víkend. Baterie jsou nabité, hurá na pole.
Po zkoušce funkcí kormidel a motoru jde Easy Star do vzduchu. Konečně první skutečné polétání!
Poznatek 1: start vyžaduje hodně plynu a mohutný švih!
Poznatek 2: nárazový vítr lze v pohodě překonat.
Easy Star bez motoru krásně plachtí. Na přímý let stačí 1/4 plynu. Do zatáček se sám nádherně kloní.
Velmi se osvědčilo polepení předku zesílenou páskou. Přední část již získala náležitou patinu. Některá přistání do hliněných hroud polep vyloženě vyžadovala. Zároveň se ukázalo, že polep musí být lépe proveden než je, protože se boční pásky odchlíply.
Poznatek 3 (nejdůležitější):  v nouzi je lépe pustit kniply, letadlo se samo krásně srovná. Zjistil jsem, že nejlépe to letí, když se do toho moc nemontuju.
Létal jsem tak maximálně na půl plynu, přičemž se motor asi i díky výbornému chlazení vůbec nezahříval. Po cca 30-40 minutách (ještě nestíhám zapnout stopky na vysílačce, tak musím jenom odhadovat) a čtyřech vzletech a přistáních jsem létání ukončil. Lipolka (1600mAh) ještě nebyla vyždímaná, podle nabíječky v ní zbývá ještě 650mAh, takže na tu větší očekávám klidně hodinu poletování. A vo tom to je!

2 komentáře:

  1. Ahoj Jirko, děkuji za "aktuální" SMS a upřímně Ti gratuluji k prvnímu polétání, teď už to bude jenom lepší......
    A jak říká Pan Čáp z prodejny JINO Hradec Králové "všechno je to jenom v rukách"
    Ahoj a LETU ZDAR a PÁDŮM ZMAR
    Pepik

    OdpovědětVymazat
  2. Připadám si teď jako velký drsoň, ale je mi jasné, že stojím teprve na začátku dlouhé cesty, lemované mnoha kuličkami epp a balsovými třískami.

    OdpovědětVymazat