pondělí 9. dubna 2012

FunCub - unašeč vrtule

aneb Něco je špatně...
S vrtulemi jsem si zdárně poradil, na stojanové vrtačce jsem převrtal malé středové otvory. Poněvadž jsem byl líný vyndat posuvné měřítko, bral jsem vrtáky od oka, 5-málo, 6-málo, nakonec to chtělo vzít vrták 6,5mm. Okraje jsem v ruce začistil velkým vrtákem a nasadil vrtuli na unašeč - jenže ouha, cosi se nepovedlo...
Vyhrabal jsem pro porovnání originál vrtuli APC (ta má šílené stoupání 8"), taky úzká. Patrně je tento unašeč dimenzován pro nějakou obzvláště baňatou vrtuli, nebo nemá doříznutý závit tam kam by měl. Zajímavé je, že druhý unašeč v sadě, ten pro zadní montáž, má závit mnohem delší. No nic.
Nabízí se nemnoho možností řešení:
1) sehnat jiný unašeč s delším závitem, respektive kratším dříkem
2) sehnat vrtuli s baňatým středem
3) sehnat závitové očko a vyříznout delší závit
4) už mě nic dalšího nenapadá

EDIT 11.4.2012:
nejprve jsem zkusil variantu se závitovým očkem, no nedopadlo to k mé spokojenosti. Unašeč nemám jak pořádně uchytit, aby nedošlo k jeho destrukci, takže se nepovedlo vyříznout delší závit.
Řešení se jmenuje "unašeč vrtule MP Jet" za 49,- Kč.
Na fotografii je pro porovnání původní unašeč ze sady s motorem (vlevo) a nový unašeč(vpravo). Tento unašeč má optimální délku šroubení, takže ani nebude vpředu zbytečně přečnívat. Pravda, sice má vnější průměr 7mm (takže znovu převrtat vrtule), ale to už je detail.
Hlavně, že je problém rychle a zdárně vyřešen.

1 komentář:

  1. Díky za typ. Mám podobný problém. Stavím Gemini od Multiplexu osadil jsem jej motorem Foxy a unašeč dodávaný s motorem nejenom ze nedrží (pri vyšších otačkách vrtule odletí bez éra) ale do unašeče nejde bez podložek upnout vrtule 10x5 protože v kořeni je moc úzká. Navíc unašeč i z vrtulí škaredě trčí z čumáku éra ven. Podle toho obrázku ten MPJet by mohl pomoci.

    OdpovědětVymazat