pátek 13. dubna 2012

FunCub - instalace vybavení II.

Instalace vybavení do FunCuba pokračuje po nákupu servokabelu rozmontováním serva pro křidélka a klapky, odpájením stávajících kablíků s koncovkami a napájením dlouhých kabelů. Asistence druhé osoby, či třetí ruky se ukázala jako nezbytně nutná, naštěstí moje milá manželka ráda pájí (!!!), tak jí pomoc nečinila problém.
Pájecí piny v servu jsou skutečně miniaturní, takže pokud nemáte zkušenosti a mikropájku, tak na toto řešení rozhodně nepomýšlejte. Na druhém konci kabelů jsou MPX konektory, abych nemusel neustále štrachat do přijímače, ale pohodlně se rozpojí/připojí kabely u křídla. Odpájené kablíky se servokonektorem jsou připájeny k protikusu MPX konektoru. Nic nepřijde nazmar.
Po vyzkoušení zapojení a nastavení táhel jsou serva zalepena tavným lepidlem, stejně jako kablíky v drážkách. Lepidlo hned po nanesení vždy uhladím starou kreditkou, vytvoří se tak krásně hladký a rovný povrch.
Nakonec jsem přelepil zářezy s výztuhami a kabely bílou samolepící fólií (zbytky z reklamky zadarmo), čímž se vytvoří hladký povrch místo "zákopu". Ještě fólii přejedu potahovací žehličkou, aby se vypnula a lépe přilnula k elaporu. Pokud používáte originální multiplexácké samolepky, tak ty je dobré také zažehlit. Nebudou se odlupovat.

Serva křidélek mají běžnou páku nastavenou kolmo na servo v neutrálu, kdežto servo klapek má páku dlouhou (není standardně dodávána s tímto servem), která je nasazena v poloze serva na krajním dorazu, pod úhlem přibližně 70° (viz návod FunCub, obr. 23). Není nutné šaškovat s úhloměrem, stačí pomocí servotesteru vyzkoušet rozsah pohybu a při tom instalovat páku tak, aby klapky správně chodily. Navíc mám pocit, že v návodu je servo opačně, ale to je nepodstatný detail.

Vodiče LED osvětlení jsou rovněž zkráceny a zakončeny MPX konektorem. Odstřižený konec se opět použije na protikus. Takto mají vodiče optimální délku a nikde nebude překážet svazek nadbytečných kabelů. Jak si můžete povšimnout na předposlední fotografii, konektory od serv a osvětlení jsem použil opačně, aby nešly v letadle zapojit špatně. Navíc pro rozlišení s druhým křídlem je ještě použita barevně odlišná smršťovací bužírka.
Druhá polovina křídla je provedena obdobně.

Modul osvětlení Multiplex MultiLight je upevněn pomocí přilepeného suchého zipu v horní části trupu pod křídlem. Naproti němu, na druhé půlce trupu je stejným způsobem (suchým zipem) připevněn přijímač (8 kanál Futaba).
Napájecí akumulátor LiPol 2200 mAh je připevněn na dně kabiny pomocí přilepené suchozipové stahovací pásky Turnigy. Regulátor nemám napevno připevněn, drží samovolně pomocí spojení mezi motorem a akumulátorem. Uložen je nad LiPolkou. Možný pohyb je naprosto minimální, proto upevnění neřeším. Poslední částí zapojené výbavy je zpomalovač chodu serv Turnigy, který je pomocí plastové stahovací pásky vyvázán na kabely jdoucí z/do přijímače.

Žádné komentáře:

Okomentovat