pátek 30. září 2011

Výstava Model Hobby 2011

Po roce opět na stejném místě. Podmínky nezměněny, vstup za 150,-Kč (v ceně vstupenky časopis Model Hobby magazín). Parkování stejně otřesné jako vždy, proto opět rovnou využívám nedalekého P+R za dvacku. Občerstvovací stánky se mírně zlepšily, už nepůsobí provizorním dojmem, stejně jako výstavní areál. Ten získává pomalu, ale jistě, pořádný kabát a mírně se začíná rozrůstat, stále je ve výstavbě.
Co najdeme před vstupem do útrob výstavy:
Venku vítají návštěvníky staří známí, zase o rok zrezlejší - dva autobusy, které jsou pro mě záhadou, jaká je asi souvislost s výstavou?
Kromě venkovních stánků s naprostými nesmysly je zde prezentace firmy vyrábějící (??) nová-stará auta a jakési stavební firmy vytahující se svým Robinsonem.
Ale buďme v klidu, nad vším bdí Veřejná bezpečnost.
A co mě zaujalo uvnitř:
Protože jsem využil možnost navštívit výstavu v pátek před polednem, návštěvníků bylo sice dost, ale všude se dalo pohodlně dostat, v klidu pokoukat, případně nakoupit.
Upozorňuji, že nejsem sběrač reklamních materiálů, proto přijímám vyloženě pouze to, co mě skutečně zajímá a co bych mohl využít. I tak mám dost studijního materiálu.
Díky štědrosti některých firem se daly získat i pěkné použitelné samolepky.
Vystavovatelé byli vesměs příjemně naladěni a bylo jich asi zhruba stejně jako loni. Ovšem mění se poměr mezi firmami/výrobci věcí modelářských a hraček. Samozřejmě ve smyslu zvýšeného počtu těch hračkářů, stylu vybal z papundeklu, zapoj baterku, vzlétni, seber plastový šrot, ulož do tříděného odpadu. Hnus. Je zde ovšem patrný i mírný příklon ke klasické modelařině-což dokládá, podle mého soudu, zvýšený počet parádních stavebnic v rozsypu.
Tohle je skutečně lahůdka!
Některé české firmy mě překvapily tím, že nepřinesly nic nového, naproti tomu u jiných zase spousta novinek (např. Pelikán).
Takže již zmíněný Pelikán. Je fajn vidět všechno postavené naživo, než jen na internetu.
Série menších warbirdů P-51 Mustang a Me 109:
WWI Fokker Dr.I:
 
Pelikánovic Pipery L-4 a J-3 Cub:
Nádherná Stuka ze série starších velkých warbirdů:
  Pelikánovic Cessna 182 i s ovětlením a dvoumotorový Commander:
Pelikánovic nové bublinaté stroje Pioneer a Scout:
Tohle má Pelikán pro jinou ligu pilotů:

Robbe představil telemetrii Futaba. Byli k vidění všechny vysílače Futaba, včetně nového jednoduchého 6-ti kanálu.
Pro využití telemetrie jsou k dispozici samozřejmě nové přijímače a čidla. Kdo na to má čas, já tedy rozhodně ne. Za letu nestíhám nic a šťourat se doma jak jsem letěl vysoko, daleko, hluboko... no nevím. Zatím mi uniká smysl telemetrie u modelů. Možná k tomu někdy taky dorostu.
A ještě Robbeho NanoRacery:
Známe všichni z reklamy. Zde hezky spolu pro porovnání.

RC Factory nabízí na výstavě výrazně zlevněného Bristol Scouta, takže kdo ho ještě nemá, ať neváhá.
Znáte to, otevřete časopis a tam celostránková reklama. Jenže jak to vypadá ve skutečnosti? Musím říct, že v případě ParkZone RAF S.E.5a od prodejce Astra jsem byl dost potěšen.

Další parádní kousky jsou od Flying Styro Kit, nehynoucí Andula AN-2 ve dvou provedeních:

Zajímavá věc a dokonce ve světové premiéře:
Stojan/přepravka/úložný díl na modely StandBox. Skvělé provedení, výborná variabilita a rozšiřitelnost.
Jen ta cena. Většinou modelářům poklesla čelist, když slyšeli kolik že stojí základní balení (1449,-Kč). Ale zase podpoříte výrobu v chráněných dílnách Amulet, což je jistě záslužné.

Co dál? Nemohl jsem minout stánek Somaty s úžasnými noži OLFA. Jeden jsem si konečně zakoupil, včetně náhradních čepelí.
Velkou plochu zabraly i parádní papírové modely (nelétavé samozřejmě). Jeden z větších je zde:
Ne, to je vtip, to je opravdovské OTéčko v hasičské úpravě.
Jinak vzadu v hale opět auta jezdila, lodě pluly v obrovském bazénu a úplně vzadu se létalo.
A ano, zase tam byl - chlap na bedně, co všechny ohrožuje svým dokola do vzduchu vystřelovaným polystyrenovým nesmyslem za 110,-Kč.
Statické výstavce obřích modelů dominoval (alespoň pro mě) tento nádherný kousek:

Tady se poznalo, o jakého návštěvníka se jedná, modelářům bezděčně odkapávaly sliny, hračkáři nevšímavě procházeli. Cenami ověnčená pylonářská žiletka:

Takže vyplatí se jít na výstavu Model Hobby? Za sebe říkám jednoznačně ANO! Strávil jsem tam příjemné dvě hodiny (možná i tři) a užil jsem si to báječně. Takže zase za rok!

2 komentáře:

  1. Dík za reportáž.Byl jsem tam naposled v roce 2008 a od té doby výstavu sleduji jen přes net.Myslím,že pokud pořadatel nevymyslí něco jiného,tak to brzo skončí. L.L.

    OdpovědětVymazat
  2. Co by asi pořadatel vymýšlel, lidi chodí...

    OdpovědětVymazat