Při fázi "sochání" na přední části trupu, se mi nejlépe osvědčil nový ostrý lámací nůž. Na překližkovou přepážku bylo přišroubováno lože motoru pomocí delších vrutů.
Podle rozměru regulátoru byl vyříznut otvor v přední části nad křídlem. Pomocí kovové trubky vhodného průměru s naostřenou hranou, jsem poměrně snadno prorazil otvor skrz přední část, pro vodiče od motoru.
Protože důsledkem sochání byla ztráta barvy na některých místech, bylo nutné nátěr obnovit. K tomu účelu posloužila tónovací barva (překvapivě žlutá) Primalex. Nanášeno houbičkou, technikou tupování.
Vodiče od motoru byly nastaveny na správnou délku a protaženy otvorem. Motor usazen a přišroubován.
Protože střechu kabiny mělo držet jen "sklo" z čiré fólie, byly z balsového hranolu 3x3 vyrobeny okenní výztuhy. Teprve na ně přijde nalepit fólie. Střecha tím získala pevnost, což pilot Franta hned znalecky ocenil.
Ostruhové kolečko bylo přilepeno. Dvě vrstvy papundeklu (ve stavebnici ho nazývají dektura) které drží drát kolečka jsem zapustil na úroveň trupu, aby nevyčníval a lépe se zalepil. Opravdový čmelák má ostruhové kolečko sice ještě více vpředu, ale držel jsem se spíš fotografie v návodu.
Povrchovou úpravu je vhodné udělat, dokud je trup ještě bez ocasních ploch. Po přilepení výškovky a zvláště směrovky už se s trupem bude hůře manipulovat. Pomocí centrofixu byly provedeny nějaké ty malůvky.
V zadní části nad křídlem byly vyříznuty otvory pro uložení serv výškovky a směrovky.
A teď to teprve začalo být zajímavé. Výrobce si přichystal krutou odplatu pro bláhové majitele jeho čmeláků. Pomocí naostřeného drátu se mají provést otvory k ocasním plochám, přičemž musí být dodržen správný směr ve dvou osách v houževnatém materiálu EPP. No ještě teď se směji. V modelářském obchodě jsem speciálně pro tento účel zakoupil ocelový drát průměru 2mm, na brusce naostřil veleostrou špičku, nastudoval všechny dostupné zkušenosti a postupy a s úsměvem brouka Pytlíka nasadil drát na označený bod, vyměřil úhly a ..... úsměv velice záhy zatuhl. No nebudu to natahovat, nakonec se povedlo, ale příště bych táhla asi vedl venkem zapuštěné na plášti trupu, jako to má EasyStar.
Po protažení táhla k výškovce přilepena výškovka.
Druhé táhlo se povedlo o něco méně, svině vylezlo poněkud dříve, ale fungovat bude. Přilepena směrovka. Pro správnou kolmost použity šablony narychlo vystřižené z kartónu krabice od bot.
Ještě zbývá vykutat otvor pro baterii, ale to až podle výsledku zjištění těžiště, navíc nemám tu úplně pravou (nezbyde než objednat z HC). Nejsou zalepeny páky na ocasních plochách a osazena serva v trupu. Kryt motoru (pracovně mu přezdívám "květináč") je taky zatím jen narafičený.
Žádné komentáře:
Okomentovat