neděle 3. října 2010

Model-Hobby 2010

Po roce v sobotu 2.10. opět na letňanském výstavišti. Po mnoha dohadech a nejasnostech, zda vůbec výstava bude a v jaké podobě, se otevřely brány výstaviště, aby přivítaly návštěvníky. Ovšem, před vchodem stál opět ten orezlý patrový autobus, stejně jako loni.
První co upoutá pozornost - parkovné. Přímo u vchodu za 100,- anebo na štěrkové louce vedle za 150,-Kč. No pardon, ale to bych blil. Proto jsem auto zanechal nedaleko u metra za 10,- na parkovišti P+R.
Další věc - vstupné: 100,- (na lístku rozděleno jako menší část za vstup a zbytek za časopis, který každý obdržel při vstupu).
Třetí věc - vystavovatelé: neznám oficiální čísla, ale pocitově jich ubylo, rovněž jsem nenašel spoustu známých firem, u kterých jsem hodlal prozkoumat jejich produkci.
Čtvrtá věc - návštěvnost: opět nebudu vycházet z nějakých statistik, pouze znovu pocitově, co se týče soboty dopoledne-bylo narváno. Jak jsem zaznamenal, velcí prodejci prodávali o stopéro, ale pochybuji, že by se jim tímto zaplatili náklady spojené s výstavou. Natolik znám přemrštěné požadavky na pronájem plochy a účast.
Provozovatel výstav by se měl vážně zamyslet nad mnoha a mnoha nedostatky v jeho činnosti. Stačí, aby příště odřekli účast dva-tři největší vystavovatelé, návštěvníci se už snad konečně dost naserou a prostě nepřijdou!

Kromě toho, že jsem si na výstavě sjednal předplatné modelářského časopisu, zakoupil jednu malou vrtuli 5x5" a kšiltovku 'Team Futaba', prohlédl pár letadel, která mě lákají, nenarazil jsem na nic, co by mě doslova povalilo. Tak snad jindy.


Pro ilustraci pár obrázků, za kvalitu se omlouvám, bylo foceno mobilem Nokia N97mini.
Dva skutečné letouny z počátků letectví (asi zbyla nevyužitá plocha):
Obří modely, jistě již všem dobře známé.
Beaver od Flying Styro Kit. Za dobrou cenu, v provedení kolový podvozek/plováky/univerzální (=kola+plováky). Moc pěkné, akorát ten materiál, jednou s tím praštit a je to asi neopravitelné.
DHC-2 Beaver
Ano, byl tam, jak jinak. Totální nesmysl za 100,-
Stojánka modelů u letové plochy. Ne to není můj Bristol, viděl jsem tam dokonce dva, bohužel ne v letu.
Stánek Robbe, samé hezké věci, sice EPP, ale důkladně provedené. Skvělé jety, nádherná Cessna i Mitchell:

 RCM Pelikán:
Ne, není to EasyStar, je to Beta. Má křidélka a jistě spoustu vylepšení, ale je to pořád jenom kopie.
Krásné velké pelikánovic čínské Warbirdy.
Má velká láska (berte s rezervou :) ) FUNCUB od Multiplexu. Má všechno co chci mít. Ale protože nebyl k mání když jsem ho moc chtěl, teď odolávám. Ale možná k Vánocům že by... ?
Při odchodu venku k tanci a poslechu hrálo seskupení "staročechů" v tradičních oděvech. K ovládání svých modelů používají zvláštní udělátka z přírodních materiálů. K zakoupení nabízeli CD s rozhlasovým záznamem z polétání v Andách. Jednalo se o akci El Condor Pasa, komentovanou Gabo Zelenajem.
No, to je vše. Tak zas někdy příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat